top of page

אבא - יום השנה 2024

יום שישי 2 בפברואר 2024


יום השנה ה-21 לנפילתו של אמיר – שנת 2024- חרבות ברזל


אני רוצה ברשותכם לפתוח בציטוט של הודעה ששלח לי אלי לקאר, אלי שירת במסלול הצנחנים עם אמיר ומדי שנה הוא יוצר קשר לזיכרו של אמיר, השבוע אלי כתב את המלל הבא:" היי פיני!

מקווה ששלומך טוב בימים אלו. 

כבר 4 חודשים שאנחנו במילואים, עושים הכל למען המדינה הזו  ולא רואים שום אופק מדיני. 

כמובן שאני אמשיך בכל הכח, אבל שואל את עצמי הרבה בימים אלו מה אמיר היה עושה. איך הוא היה מתנהג ומה היה אומר. יש המון אנשים טובים במדינה הזו והם כאן לידי. 

רציתי לחלוק איתך את המחשבה הזו." סוף ציטוט.

דבריו של אלי לקחו אותי להמון מחשבות שב21 השנים מאז נפילתו של אמיר היו עולות בי ומדוכאות לאט בתוך העשייה היומיומית.

עניתי לאלי וכתבתי לו שאמיר לדעתי היה "משתולל", לא רק ב-7 באוקטובר אלא במהלך השנה וחצי האחרונה כשלא נראה שדברים נעשים בארץ בשיתוף ואחווה שהיתה כל כך טבעית תמיד לפני כן.

רוח הלוחמים בימים האלה מאז 7 באוקטובר הנורא, החזירה לנו את הבטחון של הגבורה בהתהוותה, האחווה והשיתוף למרות שהקרקע לא ממש יציבה תחתינו.

אני תמיד מוצא בפעילות שקושרת את אמיר לנושאים שונים שבאים לידי בטוי בהנצחה ובלימוד מורשתו  כאדם, תלמיד, חבר בתנועת הצופים, מטייל נמרץ , לוחם ומפקד מוערך. זה מוזר לחשוב שאמיר פיספס את הימים אלה כי התרומה והנתינה תמיד היי נר לרגליו.

התחושה שמלווה אותי ב120 הימים האחרונים היא שאם אמיר היה כאן ביננו היום הוא בטח היה מהמובילים המרכזיים בשרות ובתמיכה בחלק גדול מהתהליכים להם היה נגיש.

קשה שלא להעלות על נס את גבורתם ופועלם של לוחמים שאיבדו את חייהם במלחמה הארורה הזו, אירית ואני נקראנו לסייע בתמיכה במשפחות שבנותיהם ובניהם נפלו בקרבות הבלימה, בתצפיתניות ובקרבות למיגור הטרור הנורא.

הרצון לתת ולתמוך במשפחות מהווים נדבך חשוב בעשיה הנוכחית של אירית ושלי והבקשות לסיוע ותמיכה מגיעות אלינו מהמון ארגונים ועמותות. נעשה כמיטב יכולתנו כדי לתת כתף חמה, להקשיב ולשתף את רוח אמיר בעשיה, בהנצחה ובשימור מתמיד של הזיכרון.

התמיכה במשפחות השכול של מלחמת עזה אינה פשוטה, העצב והכעס על המחדל שקדם למלחמה, מעוררים בנו לא פעם את אותה שאלה לא פתורה אם כל מה שחווינו בשנים הרבות של הקיום פה הצדיק את מטרת החיים פה.

נייחל שבעת הזו בעוד שנה, נעמוד ונתחבק פה כולנו עם זיק חדש בעיניים הכבויות לעתיד טוב יותר עם שלטון מאחד ועצמה מופגנת של עם תאב חיים.


4 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page