top of page

אבא - יום השנה 2019

בשנה החולפת מאז יום האזכרה ה-15 שלך, המשכנו כולנו בשגרת חיינו, אמא אירית, מפליאה ביצירות שלה בקרמיקה, בפיסול ברשת ובסריגה  עם יכולות מדהימות, יניב אחיך חגג את יום ההולדת ה-40 שלו, עומר הקטנה כבר גדולה ואפילו חברה בתנועת הצופים, מעיין כבר בכיתה ב' וקוראת שזה תענוג להקשיב לה ואיתמר, ממשיך להיות הכי חמוד בעולם ושחקן בחוג הכדורגל בגבעת עדה,  ומנצחת על כל המקהלה הזו אמא מורן שחיידק הבמה חזר אליה...טוב היא לא אוהבת חיסונים....ואני בהחלטה משפחתית משותפת, סיימתי את עבודתי עם כל האחריות הכרוכה בה ומשקיע את מיטב זמני לבלוי עם עומר מעיין ואיתמר, והנחלת המורשת שלך בכל דרך.

הצלחנו לממש חלום שקינן בתוכנו כל השנים מאז נפילתך, וביום ההולדת האחרון שלך, חיבקנו את דמותך והתחבקנו לקולך בסרט מרגש שהחזיר רבים מאיתנו לאותם ימים נפלאים של הילדות, הביחד והצחוקים, באותו ערב מרגש וללא כל פוליטיקה ברקע, שמענו את דבריו של שר הבטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון על מנהיגות, לאחר ההרצאה באותו הערב שלח יעלון ציוץ בטוויטר וכתב את הדברים הבאים, אני מצטט: " סגן אמיר בן אריה ז"ל, מ"מ בצנחנים שנפל בקרב בשכם במשמרת שלי כרמטכ"ל. אמש בארוע לזיכרו בבית יד לבנים במודיעין, דיברתי על מנהיגות: מנהיגות המבוססת על על אמון מקצועי וערכי, אמון שנוצר מדוגמה אישית. לא חיפשתי דוגמאות אלא ספרתי על אמיר ז"ל. מופת למנהיג ומפקד, יהי זכרו ברוך"

בשנה שעברה חגגה מדינת ישראל את שנת ה-70 להקמתה, בספר שיצא לאור על הגיבורים של אישים ואלופים בצהל, בחר מפקדך לשעבר האלוף מיקי אדלשטיין לכתוב עליך כגיבור שלו, בהיבט האישי האנושי והצבאי. בסוף דבריו כותב מיקי ואני מצטט: " בעשייתו היומיומית עם פקודיו ועמיתיו, בעשייתו בפעולות לחימה רבות ובהיתקלות בה נהרג אמיר, ראיתי רציפות והמשכיות המהווים בעיני דוגמה לגיבור מהו. אמיר לא חיפש תהילה, הוא לקח אחריות ועשה מעבר לתפקידות הוא נע מפסגה לפיסגה, מלמד אותנו על אהבת הארץ ואהבת האדם.


דמותך אמיר מתחברת להרבה מאד ארועים בהם נוטלים חלק בתי הספר, ברחבי העיר ואני לא מפספס כל הזדמנות לספר עלייך כמנהיג מוביל ואמיץ, שבט הצופים שממשיך את המורשת שלך לאהבת האדם הארץ ובתרומה לקהילה.

אנחנו ממשיכים להתקיים בסביבה מורכבת עם שכנים בלתי צפויים, מה שמחזק את הצורך בצבא שנועד להגן ולאפשר לכולנו לקיים את שגרת חיינו, חוסנו של העם והצבא בתוכו, יעמדו בחזית כל עימות עתידי ואותה מורשת של התנדבות , נתינה והקרבה אישית שלך ועוד בנים ובנות שלנו יהוו כתמיד אות ודוגמה לכוחות הבטחון שמהווים את עמוד התווך של החברה הישראלית על המורכבות שבה.

מתגעגע לחיבוק שלך, לצחוק המדבק שלך ולשובבות ההיא שכל כך אהבנו בך.


תהי נשמתך צרורה בצרור החיים.

0 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page